Profiel

Het runnen van een onderneming in deze tijd is een complexe zaak: juiste en slagvaardige sturing van fabricageprocessen, goederenstromen, voorraadbeheer en, last but not least, relatiebeheer. Daarbij blijkt een optimale interne communicatie, waarbij de juiste informatie in de juiste vorm bij de juiste medewerkers komt, essentieel. Automatisering is daarbij een noodzaak gebleken. De moderne ondernemer weet dat automatisering een onmisbaar hulpmiddel is voor een effectief beheer van het bedrijfsproces. Of het nu een groot, klein of middelgroot bedrijf betreft, automatisering is er niet meer weg te denken. De eenvoudige standalone computer van de boekhouder is in de meeste gevallen al lang vervangen door een netwerk waaraan alle essentiële bedrijfseconomische componenten zijn gekoppeld.

Maar de ontwikkelingen op dit terrein gaan snel, de mogelijkheden van nieuwe systemen en programma’s zijn talrijk en voor de leek niet meer te overzien. Automatisering is een complexe noodzaak met dikwijls vergaande gevolgen voor de bedrijfsexploitatie. En daar kunnen de problemen ontstaan. Inzicht in de noodzaak van automatisering betekent immers niet automatisch inzicht in de inns and outs van de nieuwste soft- en hardware, systemen, processen, organisaties en markten. Vragen komen op als: moet ik kopen, huren of leasen? Moeten we vervangen of is onze bestaande automatisering en organisatie voldoende uitgerust om de toekomst aan te kunnen? Wat koppel ik hoe aan wat? Brengt mijn investering mij het maximale rendement?
De ene keer is voor de oplossing een hoog engineeringsgehalte vereist, de andere keer een groot praktisch inzicht. Automatisering vraagt bijna altijd een ’tailor- made’, op de organisatie toegesneden oplossingen en dus specifieke deskundigheid.
Automatisering is één van de belangrijkste bedrijfsactiviteiten geworden, het hele bedrijfsgebeuren is er van afhankelijk. Niet vreemd, dat zij voor de ondernemer, letterlijk en figuurlijk, een bron van voortdurende zorg vormt. Belangrijke vragen zijn bijvoorbeeld: hoeveel capaciteitsbeslag mag dit proces op de medewerkers leggen? Zijn zij gespecialiseerd genoeg of moet het team steeds verder uitgebreid worden? Mag en kan automatisering ten koste van de andere coretasks gaan? De vraag is: waar haal ik de broodnodige ‘brainware’?
Het nut van inhuren en uitbesteden – gerichte deskundigheid, kostenbesparing, afzienbaar en te plannen- hebt u wellicht op tal van andere terreinen al ervaren. Als bovenstaande situatie u bekend voorkomt, bent u waarschijnlijk ook tot de conclusie gekomen dat objectieve en professionele ondersteuning van de automatisering van buitenaf effectief en efficiënt kan zijn.

Meeting Point

Dat is het punt waar uw onderneming en IntraCircle elkaar ontmoeten. IntraCircle is in staat, al dan niet in nauwe samenwerking met uw eigen team, de professionele, volledig op uw automatiseringsprobleem toegespitste dienstverlening te leveren: praktisch, bedrijfszeker en met inzet van de modernste middelen. Of het nu gaat om een specifiek aspect (bijvoorbeeld: het installeren van een softwarepakket) of om een totaal pakket.
Onafhankelijk en exclusief
IntraCircle is volstrekt onafhankelijk van leveranciers en/of fabrikanten van software en hardware. Daardoor kan altijd een op de situatie van de opdrachtgever toegespitste oplossing worden bereikt: creatief, financieel aantrekkelijk en niet gebonden aan standaardsystemen. Alles op basis van exclusiviteit. Plan van aanpak en specifiek voor de klant ontwikkelde ideeën blijven voor de klant gereserveerd !

Tot slot

Op deze site is het niet mogelijk om alle mogelijkheden van IntraCircle te etaleren, laat staan u te overtuigen dat juist IntraCircle het aangewezen bureau is om uw probleem te tackelen. Maak daarom eens kennis met de unieke aanpak van IntraCircle.